مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 12:552023-09-17سياسي

پیرهادی: مجلس به موضوع کنکور ورود می کند 


یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بخشنامه دولت درباره کنکور گفت: تاثیر قطعی معدل سبب کاهش شانس ورود دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار به دانشگاه ها می شود لذا مجلس به این مسئله ورود می کند.

- یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بخشنامه دولت درباره کنکور گفت: تاثیر قطعی معدل سبب کاهش شانس ورود دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار به دانشگاه ها می شود لذا مجلس به این مسئله ورود می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن پیرهادی با اشاره به موضوع کنکور گفت: رفع نظام طبقاتی و برقراری عدالت آموزشی یکی از اصول و شعارهای اساسی انقلاب اسلامی بوده و بر همین اساس دسترسی برابر و همگانی به امکانات آموزشی در اصل سی ام قانون اساسی گنجانده شده است لذا نمی توان در این موضوع آزمون و خطا کرد.

وی با اشاره به واکنش ها نسبت به بخشنامه کنکور توضیح داد: مهم ترین اصل این مصوبه یعنی تاثیر قطعی بالای نمرات امتحان نهایی در پذیرش کنکور سراسری باعث شکل گیری این انتقادات شده است.

ترازبندی سالیانه امتحانات نهایی و اختلاف بالای ترازها نسبت به سال قبل، امکان تنها یک بار ترمیم نمره، ایجاد فضای تقلب گسترده در حوزه های امتحان نهایی و ناتوانی آموزش و پرورش در اجرای صحیح امتحانات و همچنین تصحیح سلیقه ای و اختلاف نمرات بالای تصحیح کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیرهادی: مجلس به موضوع کنکور ورود می کند 

پیرهادی: مجلس به موضوع کنکور ورود می کند